söndag 2 januari 2011

Summering av det gamla, förväntnigar av det nya!

Jag sitter i köket, vid vår halvfärdiga köks-ö, har precis bakat och jag hoppas verkligen att resultatet blir bra! Vilket inte går att säga förrän den ska ätas. Jag använde för första gången vår nya ugn här hemma, och så fort det är köksredskap som jag inte är van vid så känns det lite annorlunda. Men gott luktar det!

Jag satt och tänkte lite, reflekterade över att det är ett nytt år. Jag måste säga att jag inte tänkt så mycket över det än. Nyårsafton var jättetrevligt med mycket god mat och trevligt sällskap! Det kunde inte bli bättre. Men sen flöt det på och jag tänkte inte så mycket på att det var den 1januari 2011! Men ett år är förbi, igen. Det har gått så fort. Jag vet att jag förra året tänkte att år 2009 var det bästa året på mycket länge och att jag inte ville gå ifrån det. Jag tänkte också att år 2010 skulle bli bra, och vet ni, det blev väldigt bra! Det har hänt jättemycket, samtidigt känns det som allting bara har flytt på så det känns inte som något särskilt har hänt. Men med facit i hand så har nog 2010 varit det mest händelserika året! Jag tog studenten, vilket var mycket trevligt. Studentdagen blev hur bra som helst, och det finns ingenting jag hade velat göra annorlunda. Världens bästa systerson föddes! Jag ryckte in i lumpen och har klarat av saker som jag aldrig trodde att jag skulle klara av. Jag har lärt mig så mycket om mig själv, och om andra för den delen, och jag har tränat alldeles för lite. Julen 2010 bara susade förbi! Men julafton 2010 blev den bästa hittills! Och Alice i underlandet med Johnny Depp som jag såg så fram emot, hade biopremiär förra året. Men den var under mina förväntningar, men det var något jag såg fram emot vid förra årsskifte.

Så vad har år 2011 att erbjuda? Jag fyller 20 år. Vi ska springa Göteborgsvarvet, ett halvmaraton. Det blir första gången jag gör något sådant, och det är något som jag aldrig trodde jag skulle få för mig, eftersom det är så enormt tråkigt att springa. Philip fyller 1 år, det är stort! Min syster fyller 25 år, vilket också är stort! Jag muckar, vilket känns jättestort! För de är då jag måste ta tag i mitt liv, se till att få ett jobb så att jag kan flytta. Jag ska se till att komma ut och resa i sommar. Och förhoppningsvis har jag en egen lägenhet innan året är slut! Förra året tyckte jag att år 2010 kommer att bli ett avgörande år för framtiden. Såhär i efterhand har det inte varit speciellt avgörande. Jag vill inte heller säga att i år blir ett avgörande år, eftersom det alltid går att byta bana. Men däremot kommer det här året bli helt annorlunda från tidigare år. Det ska jag se till att det blir om inte annat!

Men ett nytt år, det är alltid lika spännande! Och det kommer bli så bra så. Nu ska jag se till att diska upp disken, dra fram dammsugaren och dammsuga av nedervåningen, sedan äta något, dra mig uppåt för att få ordning på mitt rum. Jag borde kanske tvätta också.. Vi får se hur det blir med det. Imorgon kommer Dennis hit, det ska bli jättekul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar