måndag 24 januari 2011

Ny vecka efter ledigheten

Helgen kom och gick med en rasande takt. Min lediga vecka gick så fort att jag knappt reflekterade vid att jag var ledig. Men jag har fått sett Gotland nu! Jag tyckte gatorna i Visby var jättegulliga, jättefina. Påminde om Gamla stan, och jag älskar Gamla stan! Fast när jag hade gått där ett tag insåg jag att Visby påminde om många olika pittoreska städer. Vad som hade varit ännu bättre är om det hade varit sommar!
Vi åkte upp till nått naturreservat som jag blev så förälskad i. Vi stod vid klippkanten och kollade ner på vågorna som slog mot berget. Det var snö, jättekallt och det blåste en massa. Tänk hur fint det hade varit under sommaren då! Utsikten var jättefin.

Men det är bara några veckor, sen är jag lång ledig igen. Imorse när jag skulle kliva upp kände jag verkligen neej, jag vill inte. Just då hade jag kunnat hissa vit flagg och åkt hem. Men det är fortfarande kul här, så det var mest tanken på de här två kommande veckorna som fick mig att tänka så.

Idag har vi skjutit med KSP58. Liggandes, på skjutbana, 100 meters avstånd. Imorgon ska vi åka ut till Veckholm och ha punktmålsbekämpning. Och jag har faktiskt kollat upp vart Veckholm ligger, och det ligger nånstans i Enköping... Två mil härifrån var det va? I alla fall så är vi bara ute till middag, så vi sover i våra egna logement! Det är skönt, det är också skönt att vi inte har några inplanerade kvällstjänster i veckan, enligt schema (vilket dem förmodligen kommer ändra på och klämma in ett fyspass i). Vilket som är mindre bra är att vi förmodligen kommer få gulpåse till lunch. Eftersom vi ska medföra varmt vatten...
Tisdag till och med torsdag innebär Veckholm, på fredag blir det vapenvård och pågång i vakten inför helgen. Där pausar vi tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar