söndag 9 januari 2011

Tillbaka till vardagen

Lite motvilligt var det att åka tillbaka till LedR ikväll, men det kändes riktigt bra när jag kom innanför grindarna. Men också konstigt att vara tillbaka i Enköping efter tre veckor. Men nu ser jag fram emot att veckan ska börja imorgon, med KSP-utbildning! Det ska både bli spännande och förmodligen jättetungt. Kan tänka mig att det blir teori de två första dagarna, sedan kommer vi väl åka till ett skjutfält och skjuta i två dagar. På fredag blir det nog vapenvård. Sen är det pågång i vakten! Sen är jag ledig i en hel vecka! Igen!
Påtal om vakten så kollade jag nyligen upp hur mitt schema de närmaste veckorna kommer se ut. Jag kan inte säga att det är många helger som jag får sitta där, men det var fler än jag hade räknat med. Helgen vecka 5 och 7 är jag ledig om jag inte minns helt fel, sedan är jag ledig hela vecka 6 och 9 (men inte under helgen). Helgen vecka 8 är ledig, men det räknas inte då vi ska ha besöksdag. Så den helgen blir jag ledig i 1½ dag.Fast eftersom jag är ledig veckan därpå så kan jag inte klaga. Något sånt ser det ut i alla fall.

I tre veckor har jag gått och lagt mig alldeles för sent på nätterna. Igår gjorde jag ett tappert försök att lägga mig i god tid, det misslyckades rätt så grovt. Förmodligen kommer även denna natt bli svår att somna på. Vilket kommer resultera i att jag är så gott som död imorgon när vi ska kliva upp 6.00. Men sen kommer jag med all sannolikhet kunna somna på tisdag natt!
Som sagt ska det bli spännande att se hur veckan kommer bli. Och tänk att vi kommer ha kvällstjänst några kvällar i veckan! Det känns som det var jättelänge sen sist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar