tisdag 11 januari 2011

Dag två i utbildningen

Just nu håller jag på att läsa på till provet imorgon. Eller just nu tog jag en paus. Efter ytterligare en dag som rusade förbi är jag helt slut nu! Hela dagen har vi tränat på att ladda och patron ur. Samt åtgärder vid eldavbrott och pipbyte. Även idag har det varit kul.
Kvällstjänsten innebar ett fyspass. Vapenfys för att vara korrekt. Vi sprang runt med KSP:n i en hinderbana, där vi skulle åla, hoppa upp och ner på en bänk, hoppa över plintar, gå under plintar osv. Efter några varv blev det riktigt jobbigt. Men vi har ändå haft en smekmånad de här två första dagarna med introduktion inomhus. Imorgon börjar vi med utomhusaktiviteter, med stridsutrustning...
Men vi har ledig kväll imorgon! Så då ska jag dra mig i kragen och gå ut för att springa! Nu ska jag läsa klart mina anteckningar och sedan sova.
Jag tycker att det kan bli helg nu, och sedan ny vecka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar