fredag 14 januari 2011

Påbörjad helg

Det blev en väldigt kort förmiddag! Vi började med att ta oss ner till skjutbanan för att skjuta in KSPn. Det gick väl lite sådär. Det gick bättre och bättre för mig och Romegård i alla fall. Strax efter 10.00 gick vi tillbaka för att låsa in vapen, byta om, äta och gå in i vakten.
Så nu sitter jag återigen i vaktens lokaler och har precis gått ur mitt första och sista LC pass för dagen. Om inget oväntat händer ska jag sitta här till 19.00 då jag får gå och sova! Men idag gör det inte alls lika ont i kroppen, så ska se till att få ner mig till gymmet.
Även om det känns lite motvilligt så kommer nog helgen att bli lugn. Imorgon är det tre LC pass, en flaggpatrull och en stängselpatrull. Det är min "jobbigaste" dag. På söndag blir det bara två LC pass, och förmodligen ingen patrull. Sen blir klockan 19.00 och vi går av vakten! Oj, vad jag tycker att den här helgen kan gå fort :)
Jag kom nyss att tänka på att jag får hela logementet för mig själv nu de här nätterna! De andra från min grupp sitter ju faktiskt natt. Det är inte ofta sånt händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar