lördag 8 januari 2011

Då är julledigheten snart över

En dag plus en kväll återstår av mina tre veckors ledighet. Julen känns avlägsen och all pynt skulle egentligen kunna få försvinna till kommande jul. Mycket dötid har det lyckats bli. Många sena nätter kommer göra det svårt att vända tillbaka dygnet rätt igen. Men oj vad skönt det har varit! Fast jag har ju även hittat på saker. Träffats släkt och vänner. I början av denna vecka fick jag besök. Det har varit mycket trevligt! Jag hade faktiskt tänkt ut en del som vi skulle hitta på. För att undvika att det skulle bli långtråkigt och obekvämt. Nästan ingenting blev som jag hade tänkt mig med det. Men det har varit en väldigt bra vecka! Det har varken varit långtråkigt eller obekvämt. Trots att allting som fanns på min lista inte blev av. Men det får bli till en annan gång.
Nu är det två timmar sen som Dennis åkte härifrån och jag funderar på vad jag ska göra ikväll. Att bara slappa är väldigt frestande. Kanske att jag tappar upp ett bad och smälter bort. Tänker i alla fall äta en stor bit kladdkaka som jag bakade i början på veckan.
Men som sagt så är det ungefär två dagar till allting rullar igång igen i Enköping. Det blir KSP-utbildning, samt vakttjänst under helgen. Vecka tre är jag ledig i ytterligare en vecka! Så det här blir som en liten mjukstart. Måste säga att jag är lite spänd på hur vårterminen kommer arta sig. Vi har fått direktiv på att det kommer bli mycket mer fysiskt ansträngande efter jul. Ångesten över att jag har tränat alldeles för lite börjar tränga sig på nu. Men det går säkert bra. Jag lär överleva tiden ut, vi har ju faktiskt varit där halva tiden nu. Förut kände jag att jag gärna kunde fortsätta vara ledig. Men nu känns det helt ok. Kommer bli skönt att få komma tillbaka, få igång sina rutiner och se hur året kommer bli. Jag ska också se till att komma ut i joggingspåret oftare nu. Det är verkligen på tiden.
Jag måste säga att när man har umgåtts hela veckan så känns det lite tomt nu när Dennis åkte. Men det gör också att det känns ännu mer spännande att komma tillbaka till LedR!

2 kommentarer: