söndag 16 januari 2011

Sista dagen!

Sista passet i vakten har påbörjats! Känns som det är de enda jag tjatar om här, men det blir lätt så när man sitter i lökrummet, är uttråkad och vet inte riktigt vad man ska göra.
Eftersom det var lördag igår så var det ju tvunget att se en film! Och det gjorde jag, Into the wild. Den var lång och jag såg till och med hela utan att somna! Men det resulterade i att jag är trött idag. Men det är söndag, det kommer förmodligen inte hända så mycket så jag kommer överleva. Min dag kommer inte igång förrän vid 9.00. Då har jag 2 timmar i LC att slå ihjäl, därefter är det ut på patrull på en gång, sedan rullar det på med en patrull till och sedan ett LC pass. När jag är klar med det ser mitt schema tomt ut. Men däremot har vi ett skyddsvaktsprov då som jag fick reda på idag! Förmodligen muntligt, men vi har ju fått en skyddsvaktsutbildning en gång i tiden, så det ska inte bli några konstigheter!

Klockan 19.00 går vi av härifrån, riktigt underbart känns det när (nästan) en hel oavbruten veckas ledighet väntar. Upptäckte att det blir en massa tågresande för mig under veckans gång, men jag är ju åtminstone ledig. (Förutom på onsdag). Jag hade tänkt åka hem idag först, men jag behöver packa ihop mina civila saker och sen hitta ett matchande tåg, så det kommer bli sent innan jag anländer till Vingåker. Så jag åker hem imorgon förmiddag istället, närmare 10.00. Ingen sovmorgon, men jag kan ju sova på tåget. Så ikväll ska jag bara ta det lugnt! Är ju van vid att resa på söndagar, så det ska bli trevligt att inte behöva sätta sig på ett tåg.
Nu tycker jag att dagen kan flyga iväg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar