lördag 15 januari 2011

Lördagsarbete

Jag tyckte det var konstigt när det inte kom några bilar på morgonens första LC pass, sen kom jag på att det är lördag!
Min enda patrull den här helgen blev ändrad. Inte så oväntat kanske. Det körde ihop sig lite med schemat här, så min patrull utgick och imorgon blir det istället två patruller. Men det är ju därför jag är här. Så idag blir det nog bara pass inne i LC. Det är kallt ute, så det är rätt skönt. Imorgon däremot hoppas vi på varmare väder!

Jag hade en bra fredagskväll igår, även fast jag är på regementet som jag inte får lämna. Vi kollade på nya avsnitt av Simpsons, Family guy och How I met your mother. Sen slocknade jag i sängen vid 22.00, och att logementet var tomt var rätt skönt! Jag får själv bestämma när det ska släckas, det är lugnt och inga hörselproppar behövs! Sen blev jag väckt ett par gånger av att en ur nattgänget skulle hämta saker och av att telefonen ringde. Inte uppskattat när man ska kliva upp 6.00. Vill fortfarande inte stänga av telefonen, för då ringer inte min väckarklocka, och jag vaknar av vibrationerna även om ljudet är avstängt.

Men nu har dagen rullat på fint, det är brunch om 30minuter och sedan ska jag in i LC. 3-4 LC pass idag, nån timmes "ledighet" att göra absolut ingenting på, sedan slutar jag för dagen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar