måndag 17 januari 2011

Långledigt!

Det är skönt att vara hemma igen. Även om det snart är dags att fara till Enköing snart igen. Det blev inte så jättemycket sömn inatt. Så idag har jag varit trött. Tåget gick ifrån Enköping vid 10.00, de första 60 minuterna tyckte jag att jag var pigg och hade öppna ögon. De resterade 30 minuter innan jag skulle byta tåg somnade jag från och till, fast var mest irriterad över att jag var så trött och ville egentligen inte sova. Jag var alltså riktigt trött.
Framåt lunch klev jag av i Hallsberg, struntade i mitt anslutningståg och hälsade på hos Anders istället. Det var riktigt längesen som vi träffades, så det var trevligt. Vi avslutade dagen med en rätt lång promenad genom Hallsberg. Vi gick förbi vår gamla skola, och det kändes som en evighet sen som jag gick där. På de här halvåret har det hänt så mycket att tiden känns mycket längre. Det var i alla fall kul att vara vid skolområdet igen.

Sängen är mycket frestande. Jag är fortfarande trött, men tänkte låta sängen vara ifred och sova tidigt istället. Så att jag blir utvilad och kan gå upp tidigt imorgon istället, undvika att sova bort hela dagen.

Jag kom alltså hem vid 17.00 idag. Jag hinner vara hemma i 24h innan jag ska tillbaka. 18.00 åker jag åter igen till Enköping imorgon. Men det är ju ändå bara i en dag, men det känns ändå konstigt med så mycket tågåkande som den här veckan kommer innebära. Jag får se till att hitta på någonting under mina tågresor, vara kreativ med tiden :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar