fredag 28 januari 2011

Ännu en vakthelg

Äntligen fredag! Nej, det spelar ingen större roll om det är fredag eller tisdag. Fast om det hade varit tisdag så skulle vi haft mer att göra i vakten. Å andra sidan är det mycket godare mat under helgerna, plus dessert! Och jag fick ju sitta dag i alla fall, det är skönt. Då har jag mina helgkvällar ledigt, även fast jag inte får lämna området så är det skönt. Men jag är väldigt besviken på att det absolut inte går någonting på tv ikväll! Så vi får väl se hur de närmaste kvällarna utvecklar sig.

Vi började dagen med några timmars vapenvård av KSP58. Vapenvård är alltid lika drygt och tråkigt, men vi fick åtminstone sluta tidigare på grund av pågång i vakten. När vi stod där och putsade på diverse delar kom Kapten ner med ett stort paket till mig! Mina föräldrar hade varit gulliga och skickat choklad och nötter till mig på posten. Så då blev jag jätteglad och hela helgen känns så mycket bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar