onsdag 19 januari 2011

Väldigt onödigt drag

Då är jag hemma igen. Såhär i efterhand känns det väldigt onödigt att åka hem idag. Och jag blir faktiskt lite arg på mig själv att jag inte stannade kvar i Enköping. Det är inte superkul när man är ledig, men då hade jag i alla fall kunnat gjort lite nytta, som att träna. Nu känns det bara som massor av bortkastad tid på resor och framför allt bortkastade resbiljetter!
Det första jag fick reda på när jag kom hem var att vi kommer ha hantverkare hemma hos oss i stort sett hela dagen, så mamma kommer hålla dem under bevakning så då är det uteslutet att vi skulle kunna hitta på nånting tillsammans. Sedan börjar hon jobba, pappa kommer inte hem innan jag ska åka, så jag har varken någon att äta middag med eller någon som kan köra mig till tågstationen. Och detta kunde dem inte ha sagt när jag pratade med dem tidigare i eftermiddags.
Nej, det känns riktigt onödigt att jag åkte hem idag. Men det är lätt att vara efterklok. Blir nog att jag åker tidigare än vad jag hade tänk imorgon. Har ju ingenting att göra hemma, och om jag åker efter lunch så kan jag ju gå till gymmet och hinna äta i matsalen. Ååh så bitter jag är!

Transportskyddet var ju en upplevelse i sig idag. Det blev ungefär som jag hade tänkt mig. Vi stod i 2 timmar som poster medan dem lastade in allt i lastbilarna. Sedan eskorterade vi dem en massa mil som tog en massa timmar! Sedan åkte vi hem igen. Och vad gjorde jag i baksätet? Jag sov. Hela tiden. Så idag har jag sovit, det har varit mycket skönt, men det har också gjort mig seg och nu kommer jag ju aldrig kunna sova ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar