söndag 2 januari 2011

Pastagratäng

Jag satt precis och undrade vad jag egentligen har gjort idag. Det känns som jag inte har fått så jättemycket gjort, men jag har heller inte så mycket kvar att göra. Visserligen hade jag tänkt vara klar med allting vid det här lagret, men det blir ju inte alltid som man hade tänkt sig.
Det mesta av tiden gick åt att leta upp ett recept. Jag ville så gärna ha en lagad middag att äta idag, inte hemkört eller halvfabrikat. Den här helg har jag varit ensam hemma, så jag bestämde mig för pasta! Jag ville inte heller gå och handla, så att hitta ett recept som passade v
ar inte det enklaste. Jag började med att leta efter recept med lax i, till sist hamnade jag bland kycklinggratänger. Men när jag inte hittade någonting som passade så började jag improvisera.
Till sist blev det i alla fall en kycklinggratäng med champinjoner, majs, grädde och tacokrydda och tacosås. Jag fräste det med vit
- och rödlök och blandade det sedan med kokt pasta och sköt in den i ugnen. Det blev jättegott! Men så gillar jag ju verkligen tacos också.




Nu ska jag diska upp allting och sedan ska jag börja med det som finns kvar att göra, städa mitt rum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar