torsdag 30 december 2010

Tandvärk

Igår kväll började jag känna hur det bultade i en tand längst bak i överkäken. Jag som aldrig haft problem med tänderna blir lite smått nojig och tycker det är typiskt om jag ska få hål nu, när tandläkarbesöken börjar kosta efter nyår.
Idag ringde jag till tandläkaren, men dem i Vingåker hade inte ens öppet och inne i stan fanns inga tider. Men tandläkaren som jag fick prata med kollade på min journal över tänderna och sa att hon inte kunde tänka sig att det var ett hål. Jag har aldrig haft en antydan till det innan och så fort kommer dem inte, sa hon. Däremot kan det vara visdomständerna som spökar. Så hon uppmanade mig att gå till apoteket och köpa ett bakteriedödande munskölj.
Vid närmade eftertanke tror jag att det kan vara bihålorna som satt sig i tanden. Är ju lite smått förkyld och allt tyder på det. Så nu hoppas jag att värken försvinner snart. För det är ju inte så jättekul att ha ont.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar