måndag 13 december 2010

Natt uppdatering

Vet ni hur det känns att gå och sova, vakna och det är fortfarande samma dag? Eller att gå och sova innan solen knappt har gått upp, och när man sedan vaknar är det kolsvart ute? Det känns inte så jättekul kan jag påstå. Den här måndagen har varit jättelång! När man vaknar så tycker man ju att det borde vara tisdag, så känslan blir jättekonstig när man insåg att det inte var tisdag.
Och så är det ju Lucia idag! Det är mysigt. Vi hade en Lucia kör här på regementet imorse, till och med lussebullar. Men jag och Persson som stod trafikpost då missade alltihop.

Men sen var det dags att sova, vilket var underbart! Nu har vi varit i tjänst i 40minuter, klockan 21:00 är det dags att kliva på i LC för våran del. Och här kommer det bästa! Vi lyckades byta bort alla våra patruller. Jag menar, det är kallt, det är verkligen svinkallt. Det är inte kul att gå runt och rycka i alla dörrar och gå runt alla byggnader i denna kyla. Det är heller inte kul att åka runt och låsa upp varenda grind på området. Men istället fick vi då alla pass i LC. Vilket inte heller är jättekul men det är i alla fall varmt. Så kl. 21:00 väntar det fyra timmar i sträck för min del, sedan två timmars "ledighet" i lökrummet, sedan fyra timmar till i LC. Ja, jag är lite bitter för att jag fick ett pass mer än resterande här, men någon måste ju få det så jag får svälja min bitterhet. Och som sagt, vi får det ju ändå varmt! Dessutom är det fredag snart, jippie!

Just det, förra nattens stora händelse: Wennström blev sjuk, förmodligen magsjuk eller matförgiftad, så stackarn blev ivägkörd till ett sjuklogement. Så vi har haft fullt upp med att sprita allting här inne, inklusive oss själva. Men han verkar må bättre idag, så de är ju tur det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar