torsdag 16 december 2010

Fängslande, spänning, förvirring...?

Okej. Nu är boken "Den gåtfulle fotografen" utläst. Och med förvarning tänker jag nu avslöja allt om boken.
För oj vad jag har synpunkter och åsikter om den! Ta med det jag tidigare skrev om boken i ett tidigare inlägg. jag vill inte dra igenom hela storyn, men det var så mycket fantasi i den som skulle föreställa realistiskt. Och på nått konstigt sätt verkade allt realistiskt. Men nånting som stör mig är att ett kapitel är helt avvikande från boken. det hör inte alls in. Författaren knöt aldrig ihop den händelsen med resten. Han skulle lika gärna ha kunnat utesluta det helt. Helheten av boken var bra. Den var fängslande och mycket spännande. Den var sorglig men innehöll bitvis romantik. Egentligen var den hemsk, men vissa stunder kunde man inte hjälpa att bli glad av den. Jag ville helt enkelt inte att den skulle ta slut, samtidigt som jag inte vissa stunder kunde förstå varför jag läste denna, på ett sätt hemska bok. Emellertid kunde jag fundera på vilka problem det var författaren hade. En otrolig bok.

2 kommentarer:

  1. Du har ju inte avslöjat någonting

    SvaraRadera
  2. Jag tänkte det när jag skrev inlägget. Men jag skrev det på mobilen där det var begränsat med ord. Det fick inte plats.

    SvaraRadera