söndag 19 december 2010

Det som var så bra blev rätt dåligt

Och så kom vi till den dagen då även jag blev sjuk.. Ändå var jag väldigt noga med handhygienen. Natten till fredagen, lagom till vårat LC pass skulle börja, var det i stort sett bara att ligga i sängen för mig. Jag kunde inte röra mig speciellt mycket. Inte mycket sömn blev det den natten heller..
På morgonen var Marie snäll och ringde till sjuksystern åt mig och körde sedan dit mig, eftersom jag inte kunde ta mig någonstans själv. Där konstaterade dem att jag, förutom magsjukan, hade hög feber. Så inte heller kunde jag åka hem när min ledighet tog vid på fredagseftermiddagen. Då mådde jag som ett askfat.

Men det blev trevligt ändå, började må bättre framåt kvällen och nu borde jag vara feberfri. Är fortfarande väldigt matt och orkeslös, vilket förmodligen beror på att det var ett bra tag sen jag åt en riktig middag. Även fast jag är hungrig så vill min mage inte få i sig så mycket. Inte heller har jag någon aptit. Jag är också trött på att se mig själv i spegeln, med likblek hy och något mörka ringar under ögonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar