måndag 20 december 2010

Måndag morgon, men nya rutiner

Jag har bara varit uppe i en timme, men hittills har jag hunnit med att äta frukost och skalat potatis. Även fast jag sov länge så tänkte jag bryta mönstret att ligga och dra sig i flera timmar, som resulterar i att bli slö under resten av dagen. Och i förhoppning om att jag kanske ska kunna vända tillbaka på dygnet så att jag är trött när man ska vara trött.

Idag ska jag baka mina årliga köttbullar med viltsmak! Jag ska också se till att städa klart rummet så att resten av mitt pynt kommer ut. Sedan när allt detta är klart hade jag tänkt börja sticka! Jag har inte stickat någonting i år, och igår kände jag att jag saknade det lite grann. Det är en liten charm över att sitta i soffan, framför tv.n eller nån bra musik, med en kopp varm choklad och stickningen. Så ser min dag ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar