söndag 12 december 2010

Snart, snart!

Då är jag tillbaka i Enköping, betydligt tidigare än behövligt, men SJ har skurit ner på sina tåg nu i vinter, så nu kommer det bli ännu roligare att åka tåg..

Förra veckan var kul med granatkastning och skjutningar, bland annat mörker skjutning. Men det är också skönt att den veckan är över. Det blev långa dagar ute i kylan och efter Bågen hade jag egentligen ingen större motivation till det. Men det blev kul trots allt.

Nu är det bara vecka 50, sedan väntar det tre veckor julledigt! Väldigt skönt. Jag har redan börjat planera upp det:
Fredag vecka 50 får jag åka hem! Då blir det rätt sent förmodligen och jag kommer inte orka göra någonting i stort sett, så då tänkte jag passa på att byta sängkläder och julpynta i rummet. (Det kan tyckas vara i god tid då..) Jag ska också kolla igenom alla julrecept och bestämma mig för vilket julgodis jag ska baka. På lördag ska jag eventuellt åka in till Norrköping och fixa det allra sista (vilket egentligen inte är nödvändigt, så vi får se hur det blir med det). Sen ska jag gå med min inköpslista och inhandla alla ingredienser plus lite småpyssel så jag kan göra alla paket fina. Egentligen ville jag pyssla ordentligt i år, men det finns ingen tid för det, så det får bli lite färgglatt papper och fina snören att slå in allting i. (Förhoppningsvis). Sen under veckan blir det julbak för hela slanten! Ska hinna med köttbullar, julgodis och jultårta. Mitt i veckan har jag tid hos frisören, så då hade jag inte tänkt göra så mycket mer den dagen. Det blir klippning och färgning, på kvällen får det bli att slappa framför tv.n med en kopp glögg kanske. Förmodligen är jag klar med all bak då också. Dagen före julafton ska jag baka jultårtan. Den blir nog bäst om den inte står allt för länge. Mitt i allting ska jag försöka träffa Anders också. Så det kommer bli fullt upp, men det kommer bara bli roligt! Ser fram emot min första, lediga vecka, då jag ska ta igen hela december!

Om drygt 1h 30min är det pågång i vakten. Då ska vi stå uppställda för vapenutlåstning. Sen börjar mitt 12h pass, nattpasset. Det är svinkallt och det kommer vänta en drös med olika patruller. Jag ser inte fram emot att sitta en hel vecka natt. Men det är bara fram till fredag, och sedan är jag ju faktiskt ledig.
Så nu hoppas vi på att denna vecka går fort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar