onsdag 10 augusti 2011

Svampar!

Det var kul att plocka svamp idag. Tyckte det var synd bara att vara så begränsad till just kantareller när det finns så mycket andra svampar som man kan äta. Jag känner inte igen någon förutom kantarell, får börja intressera mig för andra svampar.
Det var trevligt och med regnställ och gummistövlar gjorde det ingenting att det regnade. Och som vanligt tänkte jag att "jag borde tagit med kameran"... Rätt mycket kantareller fick vi också, det gjorde svampplockandet ännu roligare!

Jag har börjat längta lite till hösten. Inte sådan där otålig väntan, utan en lite svag längtan bara. Tycker det blir så mysigt när det börja mörkna, löven faller och höstkläderna får plockas fram. (Eller i mitt fall köpas... Där fick jag för att jag inte köpte ett enda plagg förra året). Älskar när man hör regnet smattra mot fönsterna en mörk höstkväll när man sitter ihop kurat  i soffan med en filt och en kopp te, framför tv.n med en massa levande ljus i rummet. Och att inte tala om julen! Hela december månad är så mysig med julbak, julsånger och ett besök på NK. Det är så mycket jag vill göra i år, jag har nog ännu inte fattat hur mycket tid och ansträngning det kommer krävas av mig på jobbet i höst. Men jag kommer nog underfund med det snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar