onsdag 24 augusti 2011

Mat mat och mat

Till lunch provade jag på att göra mannagrynsgröt, men istället för mjölk hade jag enbart blåbär och vätskan som blev utav dem. Blev tipsad om det, men kan inte säga att jag tyckte om det. Det blev för mycket blåbärssmak, det blev surt, men när jag tillsatt lite, lite socker så blev det som att just det söta blev dominant. Efter mitt år utan godis har jag blivit rätt känslig för socker. Det är inte lika gott som man tror. Hur som är vanlig mannagrynsgröt väldigt gott, och jag har gärna blåbär i stället för sylt. Men inte enbart blåbär. Saknade den där mjölksmaken som annars finns i gröten. Men väldig festlig färg blev det! Efter lunchen gick jag ner till grannhuset för att titta till min tvätt, när jag sedan kom upp igen upptäckte jag att jag hade blåbär runt hela munnen. Nej, jag har tydligen inte lärt mig äta! Tack och lov att jag inte mötte någon.

Ikväll blev det kycklingwok! Det blev väldigt gott med paprika, färska champinjoner, lök och cashewnötter. Kryddat med curry, spiskummin, cayennpeppar, chili, lime, soja och thai sweet chili-sås. Det blev vad jag hade hemma (stämmer inte egentligen, eftersom jag var och handlade tidigare). Men gott blev det! Det serverade jag med ris. Nästa gång får det bli nudlar.
Nu vet jag vad jag skulle ha köpt i affären, som jag alltid blir sugen på i tid och otid. GLASS! Det får bli till helgen. (För jag inte ha sådant ståendes i frysen en längre tid).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar