fredag 26 augusti 2011

Fredags-sug

Har precis avnjutit min middag, ikväll blev det tacos. Det som är så gott! En typisk fredags-rätt. Idag gjorde jag en egen guacamole till tacosen. Hade några övermogna avokados, och det blev jättegott! Det lustiga, ser jag nu, är att jag har gjort lika mycket till mig själv som jag brukar göra när hela familjen äter. Jag äter alltid med ögonen och det såg så lite ut när jag hackade upp grönsakerna att jag tog lite extra. Ganska för mycket extra. Så nu sitter jag här, lagom mätt med massa mat över. Frågan är om jag ska trycka i mig lite till eftersom det är så gott, eller låta det vara så. Förmodligen det förstnämnda. 

Till lunch blev det nypotatis med sill och ägg! Jag som aldrig tyckt om sill det lilla minsta förut såg verkligen fram emot det! Åh, det var så jättegott! Med en klick smör till potatisen, lite midsommar över det. Jag som har massvis med nypotatis här hemma kommer förmodligen få äta massa midsommarmat även i september.
Det ser inte ut att bli någon kladdkaka idag. Är inte speciellt sugen på det. Istället har jag glass i tankarna. Och eftersom jag har så förbaskat nära till affären så måste jag ju bara ta mig till affären efter middagen för att köpa hem glass!

3 kommentarer: