tisdag 9 augusti 2011

Jag vill frossa i ...SMÖRGÅSTÅRTA!!

Jag blev så enormt sugen på smörgåstårta! Åh det som är så gott! Jag älskar mat och äter det mesta, det är ofta jag hävdar att en viss maträtt är den bästa. (Och ofta är det olika rätter varje gång), men det är inte mycket som slår smörgåstårta! Hittade ett nytt recept som jag genast fastnade för! Det lät lite speciellt, trots att det var en traditionell tårta. Jag vill testa göra den innan jag skriver ner receptet. Kanske till första helgen jag tillbringar i min lägenhet! Vi får se.

Idag har varit en tråkig dag. Har känt mig seg och lite småkrasslig, så har inte orkar ta tag i så mycket. Det resulterar att jag inte orkar äta lite mycket som vanligt, vilket leder till ännu sämre välmående. Piggnade till lite nu när jag fått i min två goda, rostade mackor med ost! Det ska bli bättre imorgon med lite svampplockande! Ska ta mig ut för första gången i skogen i år (i alla fall utan camouflagekläder och vapen). Det ska bli kul! Jag trivs ju egentligen i skogen, varför är jag inte ute oftare? Det var så underbart där på slutet av lumpen, när jag började uppskatta naturen och skogen, när man vaknade vid 5-6 tiden på morgonen och gick bort en sväng, bort från förläggningen. Det var så vackert, det såg så fräscht ut! Platsen såg helt orörd ut och det doftade morgondagg och skog. Skulle kunna stå och kolla på den öppna terrängen länge, nästan så man får rysningar!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar