torsdag 25 augusti 2011

Kladdkaka-fest

Idag är det sånt där tråkigt-början-till-höst-väder. När jag tänker tillbaka på sommaren undrar jag vart den svenska sommaren tog vägen. Tycker inte det har varit nått speciellt fint väder i år. Då är jag glad att jag åkte till Spanien i alla fall.

Jag blev så himla sugen på lite husmanskost. Blev helt frälst sist jag åt mina hemlagade köttbullar med potatismos. Idag känner jag för falukorv, gärna i form av stroganoff. Och då tycker jag inte ens om korv. Men idag blir det plättar. Det är också gott. Jag blev även så himla sugen på att baka kladdkaka. Lite synd att jag gjorde det i början av veckan (men det är ju faktiskt min sista lediga vecka så om jag bakar en till är väl de inte hela världen). Fast nu tänkte jag göra en med after eight och en med dumlekolor. Tror det skulle bli jättegott, men eftersom jag bara har en stor form så tänkte jag göra dem i portionsformar! Det tror jag blir jättebra. Vi får se hur det blir med det. Har ingen vidare lust att gå till affären idag igen, så det får bli till imorgon i så fall. ...eller senare ikväll beroende på hur stort suget är.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar