torsdag 5 januari 2012

En flickdröm

Jag har köpt en symaskin! Det är något som jag länge velat ha, men nu har jag en! Den enkel, men jättefin. Nu gäller det bara att hitta en fin textilaffär så ska jag börja sy! Det första jag tänker göra är ett lapptäcke, fast som filt. Så tips på bra affärer är väldigt välkomna!
Min maskin är en vanlig, hederlig, enkel mekanisk maskin. Det duger alldeles utmärkt till mig som förmodligen inte kommer sy allt för ofta. Men visst dreglar jag lite över de mer avancerade maskinerna, med olika knappar och funktioner. Hittade en läcker maskin som hade en hel display på ena sidan och som kunde brodera. Jag var så himla kär i symaskinerna vi hade i skolan på högstadiet, och jag ville så gärna kunna livnära mig på att sy. Tänk så härligt det vore om man kunde gå hemma hela dagarna och bara sy, åka runt om i världen och hitta inspiration och leta efter tyger. Jag kanske skulle ha gjort som planerat, gått på hantverksprogrammet istället för bygg, nu när jag ändå inte ska bli målare.

1 kommentar: