måndag 23 januari 2012

Betecknat framtiden

Gick nyss igen lite gamla texter som jag skrev för ett par år sedan. Tycker det är rätt kul att gå tillbaka ett år, och se vad som egentligen har förändrats. För ett år sedan hade jag nyligen varit på Gotland, och jag kan inte fatta att det redan var ett år sedan. Jag hade ångest för att komma tillbaka till "verkligheten" efter ledigheten, i samma veva skulle vi påbörja KSP-utbildningen. Vi hade definitivt mer snö då än nu.
Jag hittade en text med rubiken "framtiden". Jag minns så väl när jag skrev det, hur jag tänkte och vart jag befann mig. Då för ett par år sedan. Men hur tänkte jag egentligen?! Jag hade drömmar om att flytta till Stockholms innerstad, satsa på karriären och bli framgångsrik, inom vad förekom inte, tvivlar på att det var inom måleri. Jag skulle gå till de häftigaste (om jag läste lite mellan raderna) uteställena, ofta. Jag skulle ta långa kvälls promenader och (det här är det roligaste av allt) ut och jogga tidigt på helgmornarna! Jogga, helger, tidiga mornar, har det ens någonsin varit jag? Med min icke-existerande pojkvän som jag absolut inte skulle bo tillsammans med. Idag skulle jag kunna drömma om ett hus på landet, katt, barn och får. Jag har inte riktigt kommit underfund med vad jag vill, men det sista låter mer lockande än mina planer för två år sedan. Men jag minns hur entusiastisk jag var kring tanken om min framtid.
Nu får jag sluta sitta här och vara nostalgisk och gå och lägga mig istället. Imorgon har jag en hel drös med saker jag måste få gjort. Där ingår packning. Jag åker ju till London på onsdag! Jag måste packa. Och tvätta. Handla, och helst städa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar