onsdag 11 januari 2012

Det bästa som finns, här är två av dem

När jag hör om någon annan som tar helg nu, pratar om den kommande helgen och sin ledighet kan jag inte låta bli att bli lite avundsjuk. Då kommer jag på mig själv med att jag borde skämmas! Jag har precis varit ledig i nästan tre veckor, jag jobbar ju 10 dagar i streck, sedan är jag ledig i tre veckor till! Jag vet det. Därför ska jag inte säga någonting om att jag jobbar i helgen som kommer.
Faktiskt började jag bli rastlös de sista dagarna och det var kul att komma tillbaka till jobbet idag. Det är en av de saker jag gillar mest med mitt jobb; denna ombytlighet. Jag skulle vara rädd om jag hade ett åtta timmars jobb fem dagar i veckan, rädd för att dagarna skulle bli exakt likadana, att jag skulle komma in i någon sorts rutin, vilket skulle göra mig rastlös, uttråkad och förmodligen lite deprimerad. Och en av anledningarna till att detta jobb blir ombytligt är bland annat ledigheterna. Självklart gillar jag att vara ledig, något annat kan jag inte påstå. Men jag gillar mitt jobb också, jag gillar att gå dit och att vara där. Men tio dagar och sedan tre veckor.. Det är inte fel.

Nåväl. Precis innan jag skulle äta min middag blev jag så fruktansvärt sugen på äppelpaj! Jag spånade vidare på det och tänkte på hur mycket jag älskar mat. Och vad skulle fullborda en middag mer än vad det kan göra? Efterrätt! En efterrätt efter en god måltid skulle vara det optimala, jag skulle njuta ännu mer av min middag om jag fick en efterrätt till det. Jag kanske skulle unna mig det på helgerna, göra en god efterrätt som får avsluta en god måltid. Även om jag äter själv, och det är inte det roligaste, så vore det kanske lite roligare om man piffade till det lite.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar