torsdag 7 april 2011

Underbra, efterlängtade helg

Oftast spelar inte dagarna någon roll här. Det har jag verkligen lärt mig sedan jag kom hit, att alla dagar, oavsett vardag eller helg, är lika dana. Ofta kan en lördag lika väl vara en måndag eller onsdag. Det är inget negativt, det kan vara rätt skönt ibland, känna sig helt oberoende av dagarna. Man lever i sin egna lilla värld där dagar och tid inte har någon betydelse. Men imorgon urskiljer sig dagen från alla andra dagar, jag har äntligen permission! Och jag får äntligen åka härifrån!!
Det ska bli så enormt skönt. Jag har varit här nu i 2 veckor, och det spelar ingen roll hur bra överens man kommer med alla här, man tröttnar på varandra när man lever så tätt inpå varandra hela tiden. Så nu känner jag att jag behöver komma härifrån och få spendera lite tid med mig själv. Och få träffa vänner och familj såklart. Och som jag har längtat! Jag har gjort upp en liten plan i mitt huvud om hur min helg ska se ut. Mestadels innebär det att falla in i slappar-läge med massa godsaker, en bra bok eller film och bara njuta av att vara helt ensam! Ska också träffa Sara och avnjuta massa koppar te och utbyta skvaller. Längtar!

Veckan i övrigt har bestått av utbildning i utländska vapen. Vi har skjutit med AK45 och M16. Dem vägde verkligen ingenting och var enkla att skjuta med. M16 var verkligen ett drömvapen! Den hade ingen rekyl, den var busenkel att få en bra träffbild med och den vägde i stort sett ingenting. På kvällarna har vi stridit mot ett annat förband. Det har varit jättekul det med! Var inte speciellt taggad på det eftersom det innebar mörkerskjutning. Men det var högt över förväntan! Jättekul måste jag säga, tills det blev jättemörkt, man låg i en stridsställning i några timmar, helt dygnsur och bara huttrade. Men den positiva biten vägde upp! Vi hade västar med censorer i, som kände av när vi blev träffade. Så det blev mer verkligt, blev man träffad pep systemet och det var bara att lägga sig ned på marken. Det var en mycket häftig känsla när man gav sig ut i skogen och gjorde allt för att inte bli träffad. Och det bästa med allt, jag dog aldrig!

Nu ska jag gå och ta i tu med min tvätt som borde vara klar nu, sedan blir det sängen för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar