söndag 3 april 2011

Lekt med saxen

Igår fick jag den stora äran att klippa Dennis. Jag har föreslagit det ett tag nu, och jag tycker det vore ett mycket bättre alternativ än att raka av håret. (Ett rakat huvud är mycket sällan snyggt, dessutom är de det enda man ser här på regementet).
Jag fick välja helt själv! (För om det blev dåligt kunde han lika gärna raka det). Det var så kul! Och resultatet blev jättebra 1,5h senare! Jag blev jättenöjd med det och det blev han också, det slutade ju inte med att han rakade bort det.

Det var en kul parentes som jag var tvungen att dela med mig av. Det händer lite mer än bara dessa 12h vaktpass under helgerna.

Här om veckan blev jag så enormt sugen på att pyssla! Pyssla som är så kul, jag beställde en vårkatalog från Panduro, så när jag kommer hem ska jag beställa nått kul som jag kan pyssla med när jag är ledig! Dessutom saknar jag hantverket lite. Och då menar jag inte att spackla och måla väggar, utan att sticka och brodera. Det var längesen som jag satte mig med det, så det får bli min nya syssla på tåget från och till Enköping! Det är snart bara två månader kvar nu! Det är läskigt att det gått så fort och att det snart är slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar