fredag 29 april 2011

Min slappardag

Det är så underbart att solen skiner så glatt medan det fortfarande bara är maj.
Jag kom precis hem från lilla centrum och Scorett, det är så kul att gå där inne bland alla fina skor. Blev så sugen på att köpa ett par nya vita Lacoste.
Nu tänker jag bara ta det lugnt. Bara ligga ner framför en film, Amelie from Montmartre. En underbar fransk film. Den är så udda och mysig. Lika bra att se den nu, eftersom jag bara kommer somna till den ikväll.
Veckan som varit har varit i fält, vilket inneburit mycket att göra och lite sömn. Långa, intensiva dagar och nätter. Så nu tänker jag fasiken bara ta det lugnt och koppla av medan jag kan! Läste nyss ett inlägg på facebook; "Jag har tråkigt, vet inte hur jag ska få tiden att gå till 16:00". Hur man nu kan få för mycket tid, tänkte jag då. Man kan väl aldrig få för mycket tid. Jag är helt överlycklig över min fredags eftermiddag/kväll som jag verkligen inte har någonting inpanerat. Hörde nått om att jag borde städa mitt rum, och ja, det kanske jag borde. Men samtidigt är jag aldrig hemma, så nej, jag tänker inte städa mitt rum. Inte nu i alla fall. Nu vill jag bara ta det lugnt, vara själv och bara slappa. Jag har en ångestframkallande klädhög på sängen som jag ska ta itu med, det är tillräckligt just nu.

Imorgon är det Valborg! Fart och fläkt, men det ska bli mycket trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar