lördag 16 april 2011

Årets första grillning!

Sista natten med det sista schemalagda vaktpasset. Vad ska jag säga? När man väl lärt sig allt nästan som ett rinnande vatten är det dags att gå härifrån. Att jag förmodligen aldrig mer kommer sitta här efter att ha spenderat så många timmar här inne. Det känns lite sorgligt. Fast nu börjar ju allting här lida mot sitt slut, vilket man hela tiden blir påmind om dels genom att sommarvärmen börjar ta vid och dels genom att allt blir hårdare, jobbigare. Ställs mer krav. Man kan snart börja räkna ner dagarna här. Automatiskt börjar jag tänka vilka jag verkligen kommer sakna här, hur allting kommer se så annorlunda ut i början av muck, från det vi är vana vid.
Samtidigt är det lite längtan känslor kring de hela också. Att få komma ifrån tryggheten, ut i det verkliga livet. Skaffa jobb, skaffa eget boende. Växa upp! Det känns som att så länge jag får ett jobb i höst så ska det bli skönt att lämna lumpen. Jobb har jag sökt, så jag kan med gott samvete säga att jag inte varit lat på den punkten. Faktiskt har jag förvånat mig själv med hur duktig jag har varit med jobbansökningar, CV och personliga brev.

Som sagt, sista natten. Imorgon har dag-gänget sitt sista pass innan vi byter av kl. 19:00 till nästa tropp.
VO tog det underbara initiativet med att vi ska grilla till middag imorgon! Det kändes helt underbart när han sa det. Årets första grillning 2011, M90 lätt, fältmössa, utanför vakten, innanför grindarna på LedR. Hoppas på skinande sol! Det känns lite speciellt mot att bara promenera till färdiglagad mat upplagd på tallrik i matsalen. Det ska i vilket fall bli enormt gott! Om detta hade varit i verkligheten så hade det varit ett perfekt tillfälle att piffa till sig. I denna lilla värld innebär "piffa till sig" att duscha och kanske till och med platta håret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar