söndag 27 februari 2011

Underbara ledighet, lite SIB och besöksdag

Så var man äntligen hemma igen! Det känns som det var en evighet sist, fast det egentligen bara var en vecka. Men det har hänt rätt mycket i veckan (i alla fall i min lilla värld) så det kunde lika gärna varit tre veckor sedan jag var hemma sist.

Ögade nyss igenom tidigare inlägg och insåg att jag knappt skrivit nått om SIB veckan, som vi hade förra veckan. Jag var för upptagen med mitt ansikte. (Men oj så dåligt jag mådde över det!) Men det är synd. För veckan var rolig. Det var kallt, men övningarna roliga. I början av veckan sköt vi skarpt på Livgardet, kastade skarpa handgranater vilket är jättekul. (Allt med stora smällar är väl egentligen kul? ;) Resten av veckan var vi i ett gammalt hus och sköt med lösammunition. Det var mycket att tänka på, men som sagt jättekul. Strid i bebyggelse är roligare än att springa runt i skogen. ..Men det är kul det med.

Igår var det besöksdag på regementet. Mycket trevligt blev det. Vi började med en liten uppvisning som skulle resumera vad vi har fått lärt oss under de här sju månaderna. Sedan blev det lite genomgång i hörsalen, lite lunch som bestod av korv med bröd och till slut fick vi visa dem hur vi har det i kasern. Dem fick hålla i vapnen och prova bildförstärkningarna. Sedan åkte vi hem och nu har jag flera dagars ledighet framför mig!
Igår var jag hos min syster som bjöd på middag. Mycket gott och trevligt var det! Idag for jag till Viala och besökte Sara, vilket också var mycket trevligt. Men nu är det skönt att vara hemma. Imorgon tänker jag börja min lediga vecka med att ta en lång sovmorgon! Det är helt underbart att få vakna av sig själv, utan att ett alarm ska väcka en, och ännu bättre är när man inte har några kvar på att stiga upp! På tisdag tänkte jag åka in till Norrköping, på en liten shoppingrunda. För en gångs skull på mycket länge ser jag fram emot det! Jag ska köpa någonting att ha på mig till helgen vecka 10. Jag fyller ju faktiskt 20 år, så något nytt kan jag unna mig. Helst en gullig liten klänning, men vi får se vad jag hittar. Jag ska också titta efter ett par skor, högklackade fina skor! Det var längesen som jag köpte ett par, och dem jag har är inte så fina längre. Så jag hoppas jag hittar ett par som jag blir förälskad i! Kan vara svårt att hitta ett par högklackade nu på vintern. Jag är jätteshopping sugen! Så det var mina tisdagsplaner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar