söndag 20 februari 2011

En borttappad helg

Så var det dags att åka tillbaka till Ledningsregementet om 40 minuter. Känns som jag knappt hunnit vara hemma, för en gångs skull. Ska bli skönt när fem dagars ledigheten närmar sig.

Så med andra ord är jag väldigt otaggad på att åka tillbaka just nu. Måste packa ihop smutstvätten när jag kommer till logementet, och så har jag lagt ner tid på att göra mig fin helt i onödan. Måste ju ändå tvätta av mig sminket och kamma ut lockarna när jag kommer fram. För vadå? Sitta på ett tåg? Men det kan vara värt att täcka över de skinnflådda bitarna i ansiktet.
Helt övertygad är jag att veckan kommer bli kul, vi ska ha SIB, vi bor på regementet i Enköping och på lördag är det besöksdag. Därefter fem dagars ledighet! Helt underbart! Vad som väntar sen behöver vi inte ens tänka på, vi tar en vecka i taget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar