torsdag 10 februari 2011

Då rullar det igång igen

Som vanligt rusade tiden iväg igår, som den alltid brukar göra när jag är ledig, men som jag tänkte bryta den här veckan. Det har funkat rätt bra, till igår. Kom i säng vid 2.00-tiden, men jag vaknade i vanlig ordning vid 8.00, dock blev jag väckt av ett sms. Men kort därefter klev jag upp. Spenderade närmare 2 timmar på att locka håret. Det tar en väldig tid, men fint blev det! Blev supernöjd med mina lockar idag, får hoppas att jag får till dem lika bra imorgon. Lite synd att jag snart ska gå ut i snöovädret och få det förstört.
Jag blev så besviken när jag såg att det snöade imorse. Det var ju så härligt väder igår, jag vill ju ha vår nu!

Imorgon åker jag tillbaka med 7.00-tåget till Enköping. Jag kan ju inte påstå att jag ser fram emot en helg i vakten. Jag är så trött på mina helgpass nu så att det inte finns ord för det. Det händer absolut ingenting, och så blir man bara bitter av att behöva gå ut på patrullerna. Sedan rullar veckan på med fält. Så det här blir en vecka jag ser mindre fram emot. Men övningarna kommer nog bli jätteroliga, så förmodligen kompenserar det upp. Men sen är jag ledig den helgen och därpå blir det SIB. Det ska bli riktigt kul! Och sen är jag helt plötsligt ledig en vecka, igen. Så det känns som det kommer rulla på ordentligt nu fram till muck, det är ju inte så lång tid kvar. Jag börjar se ett slut på det nu, det känns väldigt tråkigt samtidigt som det är skönt. Men mest av allt vill jag ha sommar nu!
Som sagt är en permissions vecka redan snart slut. Och jag har inte bakat denna gång heller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar