torsdag 3 februari 2011

Gruppskjutning

Den här veckan har varit väldigt händelserik måste jag säga. Både positivt och negativt. Veckan började med att jag var väldigt otaggad på att åka ut till Veckholm ännu en vecka. Särskilt med tanken på att det skulle dröja ytterligare en vecka innan jag får vara ledig och kunna åka hem. Men det gick bra, det var kul. Vi övade på grupperingsformer, med lösammunition under måndagen, tisdagen skarpt. Det var då det verkligen fuckade ur. Två skott blev avfyrda när det verkligen inte skulle avfyras. På en dag. Ena gången i bakre läget, där folk sitter och fyller på ammunition. Av misstag, självklart. Det kändes helt okontrollerat och då funderade man på hur kan det här hända, två gånger samma dag. Det blev ett liv från befälen som skällde ut oss, men ingen blev ju skjuten. Så det slutade så bra som det bara kunde. Efter det trappade vi genast ner några steg, kändes det som. Hela tisdagen var förstörd och man mådde mindre bra måste jag säga. Och då var jag ännu mindre taggad på att åka ut dagen därpå. Men när onsdagsmorgonen kom pratade Kaptenen med oss, vi redde ut vad som skulle göras bättre. Efter det kändes allting mycket bättre och dagen fortsatte med att jag fick skjuta KSP. Det var jättekul! Trots dessa 12kg att springa runt med var det inte så jobbigt, det gick mycket bättre än vad jag hade räknat med!
Idag blev det pansarskott och AK5. Inte alls lika kul, men betydligt lättare att hantera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar