måndag 21 februari 2011

Helt oacceptabelt

Mitt ansikte gör extremt ont för det håller på att FALLA SÖNDER!
Efter fältveckan började huden under näsan att flagna efter att ha blivit riktigt torr, nu är en stor fläck skinnflådd och ännu värre är att fler fläckar i ansiktet börjar skalas av! Det gör så förbaskat ont och jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Smörjer in ansiktet mycket som det är redan, samtidigt som jag inte vill irritera ansiktet. Men inte nog med det. Tydligen har det kommit in smuts i det, för nu verkar fläcken på kinden vara mer eller mindre infekterad.
Jag blir så sur! När man redan är trött och känner sig lite små sliten och inte allt för vacker i sin uniform och håret uppsatt i en stram knut så blir det inte bättre av att se sig själv i spegeln och se röda fläckar där det saknas hud! På nått konstigt, underligt sätt känns det lite lite bättre av att jag i alla fall inte är ensam om det i plutonen. (Dock är det mitt som ser värst ut).

Idag har vi inte gjort så mycket egentligen. Började dagen med att vårda vapen efter förra veckans skjutning. Det tog hela förmiddagen. Därefter fick vi hela, underbara 1,5 timmes lunch! Det var en kille ifrån GMU som stod bakom mig i kön och började prata. Glatt svarade jag, innan jag insåg att han pratade med killen som stod framför mig... Inte så jättelätt att veta att det inte var mig han pratade med när killen framför mig hade samma namn som jag.
På eftermiddagen övade vi torrt på att rensa rum. Därefter fick vi ut nya uniformer! Såna där med luva, mycket snyggare än den vanliga uniformsjackan. Så imorgon inviger vi den med att åka till Livgardet och ha SIB skarpt. Det ska bli mycket, mycket roligt. Hela veckan kommer nog bli mycket kul! Men nu är jag så himla trött så jag ska nog faktiskt gå och bädda ner mig. Det blev ju inte allt för mycket sömn i helgen, det där med att vara uppe under helgerna och att se veckodagarna som ett tillfälle att vila ut, det får jag nog sluta med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar