fredag 23 september 2011

En massa härligheter

Det är fredag! Och det är så otroligt härligt! Jag behöver inte ens gå till jobbet, även om jag tycker det är väldigt kul att gå dit så är det aldrig fel med en extra dags ledighet. Även om jag sagt att jag bara ska ta det lugnt den här helgen och inte göra nått särskilt så har jag strukturerat upp helgen, nästan i minsta detalj. Jag misstänker att jag har blivit lite skadad från veckodagarna då jag inte kan sova längre än till 8.00 under helgerna, särskilt inte när hela Enköping är på väg till jobbet här utanför och takläggarna håller på att dona för fullt över mig. Att det skulle bli så hade jag förstått redan, så jag tänkte börja leta recept nu på morgonen! För att sedan komma iväg till affären, sätta igång tvätten, börja baka och slutligen städa! Men som jag också förutsåg var att jag inte alls kommer till att ha någon lust till allt detta klockan 8.00. Skit samma! Det är helg, då kan jag göra precis som jag vill utan några förpliktelser, så nu tänker jag strunta i min planering... i någon timme till i alla fall. Mitt mål är att förhoppningsvis stå här med minst två olika kaksorter när dagen är slut. Nu ska jag fylla frysen med godsaker!

1 kommentar:

  1. Svar på mitt inlägg: Tack nattan! Men jag vill vara igång och vara aktiv som tusan, det saknar jag väldigt mycket. Men samtidigt vill jag ju tycka att det är roligt. Men nu har jag nästan bestämt mig för att bli tennisproffs =).
    Såg att de hade klasser för vuxna nybörjare i Norrköping så jag tänkte i alla fall skicka iväg ett mail och höra med dem. Det kanske är skitkul!
    Vill också baka men jag nöjer mig med att se alla fina bakbilder som kommer ligga uppe på din blogg sedan ;)

    SvaraRadera