måndag 19 september 2011

Bakning!

Andra jäsningen. Sen ska mina sockerbullar in i ugnen, och sen har jag något att mumsa på ikväll till tv.n
Blev sugen på att baka, redan i helgen egentligen. Men det hanns aldrig riktigt med, så det fick bli lite måndagslyx istället! Tänkte göra en test-sats, ifall det inte skulle bli bra alls. Så det blir inte så många, visserligen har jag ett rätt litet kök också, och inga maskiner till hjälpredor. Så en liten sats blir egentligen lagom. Det är sådana när bullar med vaniljkräm inuti, och massa socker som garnering. Jag tycker dem är så goda när man köper dem ute, och det var inte speciellt avancerat heller, förutom att dem ska jäsa en stund, i två omgångar. Så jag hoppas det här blir bra! Jag tror det blir bra.

Det är ofta så att när jag bakar får jag mer smak för det. Tycker det är jättekul, och nu vill jag genast göra kanel/vaniljbullar och framförallt kärleksmums! Det som är så gott, och jättelängesen som jag åt det. Det får helt enkelt bli till helgen, kärleksmums för hela slanten!

3 kommentarer:

  1. Vad kul med all bak ing. Jag tycker också att det är jättekul att baka. Kan du inte lägga upp resultatet sen... Om du i te redan ätit upp det ;-)

    SvaraRadera
  2. Va gott! Min amed äppelmos blev riktigt grymma de med. Men var är alla bilder Natalie? ;P

    SvaraRadera
  3. Jag får lägga upp bilder i helgen, tänkte nog baka en ny sats, för det blev inte så många sist :)

    SvaraRadera