söndag 25 september 2011

Min helg i en massa ord

Jag sa att detta skulle bli en lugn helg. En helg med mycket passiv verksamhet. Jag hade förberett med mycket True Blood avsnitt och massa böcker. Jag vet inte om den blev lika lugn som det var tänkt, men jag har trots allt haft en trevlig helg som jag är nöjd med. Fredagen gick åt att baka, tvätta, städa och däremellan ta en lunch på stan med Linnéa. Vilket var mycket trevligt. När jag var klar med allt var klockan över 18:00.
Lördagen gick åt att gå på stan. Åkte in till Stockolm för lite eftermiddags shopping. Både känns och låter jättekonstigt att jag faktiskt kan åka in till huvudstaden för en eftermiddag, utan att behöva sitta en längre tid på tåg. Jag är ju van vid att till Stockholm åker man först efter planering, tidigt på morgonen så att man verkligen har en hel dag till det. Då tog det också längre tid att resa.
Så idag, söndag. Jag fick en trevlig överraskning då min syster med hennes familj kom på besök. Så jag har haft en trevlig helg.
En hel del disk har det blivit idag, inte speciellt mycket men tillräckligt för att jag ska fundera på om jag ska skjuta upp det till imorgon.. Usch så trött jag blir på mig själv ibland.
Räkningar finns också som ska betalas. Så direkt efter det här ska jag ta tag i det. Det tar emot lite. Det vore skönare att lägga dem längst in i byrålådan.. Det påminner mig om en bok som jag läste för längesen, där en kvinna just gjorde så; gömde sina räkningar i byrån och förträngde att dem fanns där. För henne gick det ju riktigt bra, det blev inga speciella konsekvenser, och på allt blev hon till och med gift med en mycket rik man.
Imorgon får jag i alla fall lön! Det var längesen sist. Det känns oerhört bra. Egentligen är det bara att betala mina måsten för, och sedan lägga på hög av det som blir kvar. Den här sommaren har blivit väldigt dyr med lägenhet, mat och en utlandsresa som jag nu med facit i hand verkligen ångrar. Jag blir så arg när jag tänker på det, nu känns det bara som en massa pengar som jag kastade bort utan att få ut någonting av det. Och egentligen borde jag inte bli arg, jag borde egentligen bara strunta i det. Men jag blir så oerhört arg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar