söndag 31 juli 2011

Sammanfattning av dagen

Det har varit en fartfylld dag, och den har gått fort! Blev riktigt förvånad när jag satte mig ned i eftermiddags och såg att klockan redan blivit 15:30. Min första tanke var "vad skönt". Jo, jag har hållit mig sysselsatt. Började med, som sagt, att baka scones när jag gick upp vid 9.00. Sen fortsatte jag med att baka bröd, dem blev riktigt lyckade! Efter lunchen gick jag ut och plockade körsbär. Eller körsbär är väl synd att kalla dem för, dem är mycket mindre och mycket syrligare. Dessutom har trädet vita, istället för rosa, blommor. Nått körsbärssläkte är det i alla fall. Fem liter fick jag innan jag tröttnade. Det finns mycket mer bär på trädet, de flesta sitter allra högst upp, där jag inte når dem med min lilla stege. Det är en fin gräns mellan lite för omogna till mogna och ätna av fåglar. Hoppas inte för många är skadade och tvingas slängas. Jag vill ju inte ha omogna körsbär heller.

Sen satte jag mig ned med min bok, läste några sidor. Ganska snart började jag fundera på middag. Det är så tråkigt att äta själv och oftast behövs det åka till affären för att inhandla någon särskild ingrediens. (När det började regna var jag inte alls sugen på att gå ut).Till slut bestämde jag mig för pizza! Och anpassa innehållet efter vad vi har hemma. Den står i ugnen nu och ser jättegod ut. Jag tror den blir bra! Pizza är varken svårt eller särskilt tidskrävande. Det som tog mest tid var att få tomatsåsen bra. Degen kavlade nästan ut sig själv, jag tror hemligheten är massa olivolja.
Nu ser jag fram emot att äta och.. inte göra nånting mer idag.






3 kommentarer:

  1. Planen var att jag skulle läsa "ikapp" men det är väldigt, väldigt mycket inlägg. Du får skriva ett resuméinlägg och sammanfatta för nytillkomna läsare. ;-)

    SvaraRadera
  2. Haha, jag tror du hänger med om du hoppar in bara. Det är rätt så fristående inlägg ;)

    SvaraRadera