lördag 30 juli 2011

Har mycket vill ha mer

Det blev en väldig konstig kontrast mellan att vara så aktiv i nästan ett år, alltid behöva tänka ett steg framåt, tänka på vilka konsekvenser sina handlingar skulle ge. Att vara så adrenalinfylld som man var under övningar, till att gå en hel sommar utan några som helst särskilda krav. Att inte ha några måsten att ta itu med.
Jag har ändå gjort rätt mycket i sommar. Mer än vad jag brukar göra tidigare år. Jag har vart runt omkring lite överallt. Hälsat på folk. Och en tur till Spanien har det också blivit. Som sagt, mycket mer än hur en vanlig sommar ser ut. Men så fort jag kommer hem, hem till Vingåker, så känns det om jag inte gjort annat än att suttit på rummet och inte gjort någonting. Jag vet att jag inte ska klaga på min lediga tid, men jag var jättenöjd med förra sommaren då jag jobbade tills det var dags för lumpen. Jag hade massor av tid under kvällar och helger tyckte jag, men aldrig så jag blev trött på det. Och jag fick pengar. Jag ska inte klaga. Jag borde sova, det kommer bli en förträfflig dag imorgon. Jättekul ska det bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar