söndag 3 juli 2011

Helgen i Skåne

Nu är jag nyligen hemkommen från Skåne. Det var en trevlig helg där nere, men det är ändå skönt att få komma hem. Sammanlagt blev det närmare 11timmars bussresa, som var lite sådär. Det är väl inte jättekul att åka buss själv. Det blev många radio- och sovtimmar. Men oj vad mätt jag är! Har ätit så mycket i helgen att jag känner mig helt förstörd. En helg hos mina morföräldrar betyder mycket mat, mycket kakor och mycket godis. (Mycket godsaker i överlag). Mormor är mycket duktig på att laga mat och passa upp, så man äter det ju mer än gärna! Men nu har det blivit alldeles för mycket. Under mina 11 månader har jag ju knappt ätit nått sött över huvudtaget, så den här helgen med glass, choklad, godis och kakor, blev en väldig sockerkick. Så jag har inte mått bra och mår fortfarande väldigt skumt. En avgiftning på allt socker skulle inte sitta fel.

Nu är jag hemma i två dagar innan jag åker igen, fast den här gången något längre än till Skåne. Så dessa två dagar blir att tvätta och packa. Se till att allting är rent och nedpackat på tisdag kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar