torsdag 14 juli 2011

Förbereder för flytt

Har länge tänkt att jag ska börja rensa ur mina lådor så att jag kan börja packa ner mina saker i flyttlådor. Men det har skjutits upp för jag har tänkt att det är lång tid innan jag ska flytta och att jag inte kan ha sakerna stående i kartonger. Men nu är det på tiden att det blir gjort! Jag har en tom lägenhet som jag betalar och kan flytta in i när jag behagar. (Så fort jag har fixat alla nödvändigheter så som hemförsäkring). Och för att slippa riskera att det istället blir stressigt så får jag ta tag i det. Efter att ha stått hela dagen och sorterar kläder så blev jag nog lite avskräckt.
Jag insåg hur mycket saker jag har lyckats pressat in i mitt rum genom åren. Saker som egentligen bara är skit, men dock så svårt att kasta bort. Alltid finns det nån anknytning eller minne till vartenda sak. Det enklare valen att kasta bort är gamla förpackningar till krämer osv och gammalt smink som måste vara tre-fem år gamla! Varför har jag sparat på sånt? Och så finns det saker som inte använts på år men som man tänker att ja, kanske kommer jag använda det. Knappast troligt. Mina böcker har fått bli det första som kommit ner i flyttlådorna. Det var de enklaste, för jag vill ha med varenda bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar