fredag 29 juli 2011

Det är ju faktiskt fredag

Efter mycket om och men fick jag lite blå färg på naglarna. Köpte ett mörkblått nagellack som skulle matcha min marinblå kjol så bra som jag ska ha på mig imorgon. Men oj så jobbigt det var att applicera! Jag är inte alls speciellt van vid att måla naglarna, så jag tycker det är en konst i sig. Men den här färgen var helt omöjlig! Ett tjockt lager fick jag stryka på om det överhuvudtaget skulle gå att forma och få jämnt på nageln. Jag satt flera timmar igår utan något vidare resultat. Det slutade med att jag blev frustrerat sur och med en fruktansvärd huvudvärk av all lack och aceton. Men efter ytterligare ett försök idag så sitter det på! Och det blev väl.. rätt bra. Nu är det bara tånaglarna som saknas. Bläää för att måla naglarna. (Fast det är ju riktigt fint). 

Idag vill jag bara ta det lugnt, ligga i min säng och läsa min bok som jag lånade och hoppas på att den är bra. Äta choklad och bara njuta av att det är fredag! Så klingar det lite i huvudet att det har jag väl gjort hela sommaren, men det är inte riktigt sant. Jag har faktiskt varit rätt mycket på mina håll och kanter i sommar. Och jag vet inte riktigt vad jag annars ska göra i ett halvmulet Vingåker. En dag bakom min bok kommer bli jättebra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar