söndag 31 juli 2011

En sconesfrukost

Finns det nått mycket bättre sätt att börja sin morgon med scones till frukost? För mig är det inte mycket som slår det. Det är inte ofta jag tänker på det, men idag när jag satt ner och åt mina scones tänkte jag på den gången jag skulle värma ett par scones i mikrovågsugnen. (Mikro, vilket fruktansvärt fult ord det är egentligen, nästan värre än kofta). I alla fall skulle jag bara värma i några sekunder på lägsta effekt, jag missuppfattade det där lite och värmde i fyra minuter på högsta. Det blev inte bra alls. Mikron började ryka och plasthättan som låg över sconesen brändes ett hål i. Det är lite kul att tänka på, men inte då. Då var det inte alls kul. 

Idag tänkte jag fortsätta i samma spår och baka bröd! Har kommit underfund med att jag tycker mycket bättre om förmiddagar än eftermiddagar. Så får passa på att baka nu medan det fortfarande är roligt. I eftermiddag kan jag sätta mig ned med min bok, som jag för något börjar bli lite besviken på. Men de kanske blir bättre igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar