söndag 13 maj 2012

Kärlek! Två nya variationer på det bästa som finns

I helgen provade jag på lite sommarnyheter. Den här godbiten blev ett spontanköp då jag blev så nyfiken; Plopp fylld med toffe med geléhjärta och vit tryffel. Och så ser den så bedårande ut med sin rosa förpackning och det tecknande hjärtat i ena hörnet med texten "kärlek". Ja, jag är en reklambov.
Den var helt klart värd att prova, men så mycket mer än så? Jag vet inte riktigt faktiskt... Jag kan varken säga att jag tyckte om den eller att jag tyckte illa om den. Jag trodde att det skulle vara en hit! Geléhjärtan som är så gott. Kanske att det skulle bli lite för sötsliskigt. Och kanske blev det också lite sötsliskigt. Geléhjärtan har ju faktiskt en ganska så speciell smak, och att mixa det med choklad. Det blev en konstig smakkombination. Men den slank ju fint ner. Jag skulle nog inte köpa den igen, men jag skulle definitivt bli glad att få den som vardagspresent i ren omtanke. Om jag hade haft en flickvän så skulle jag nog gett henne den, för det är nog en sån choklad som jag skulle bli glad över att få. Kanske för att den ser så himla tilltalande ut.

Jag testade också denna pärla.
Choklad från Fazer med smak av Jordgubbe och vanilj. Den tog jag utan att tveka i affären faktiskt. (Och jag var ändå ute efter lördagsgodis). Jag såg först Marabou's säsongs smak, som också var jordgubbe. Men står det mellan Fazer och Marabou så vinner Fazer, ledsen Marabou.
Den här gillade jag. Det var god smak, det kändes att det smakade jordgubbe. Jag gillar faktiskt konsistensen på en frystorkad jordgubbe. Jag tänkte ganska länge på den innan och försökte komma med en liknelse med att tugga på en frystorkad jorgubbe. Det närmaste jag kom, som jag skulle kunna tänka mig, är att tugga på sand... Jag tror det blir samma typ av känsla. Det låter jättekonstigt, och jag tror inte alls att jag skulle tycka om att tugga på sand om jag provade, men på nått sätt kändes det som att det kunde vara en liknelse. Det kanske inte gjorde så jättebra reklam för chokladen, men det var faktiskt god och jag rekommenderar den starkt. Nästa helg ska jag prova Marabou's choklad med samma smak just för att se skillnaden. Jag kan tänka mig att det är färre bitar av jordgubbar i den. Men vi får se. Jag får väl återkomma om det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar