söndag 13 maj 2012

Inspirationen börjar sina

Jag sitter på balkongen i 20graders värme och försöker hitta inspiration till vad jag ska äta i veckan som kommer. Tänkte bespara mig den tiden imorgon och gå till affären idag istället, men oj vad svårt det är att hitta inspiration. Jag har kommit på mig själv med att äta ungefär samma sak väldigt ofta. Antingen för att det är så väldigt gott eller väldigt enkelt och dels för att jag tycker det är svårt att hitta recept som tilltalar mig.
Jag blev inspirerad av Julia and Julie igår, en film från 2002 som jag blev tipsad om. Har aldrig sett den innan, men den var bra. Både en mysig och lite sorglig film. Måste också tillägga att den var lite tråkig på sina ställen, men det vägdes upp av det mysiga. Och det handlade om MAT! Det var väl det bästa med den.
Jag vill själv ha någonting att skriva om. Jag skriver inte speciellt ofta, kanske för att jag faktiskt inte har någonting att skriva om. Jag behöver ett tema. Jag hade ju ett tema, någonting som jag fördjupade mig på. Det var därför jag startade den här bloggen. Då var det riktigt kul! Men det där året i lumpen tog ju slut, så nu behöver jag någonting nytt att skriva om.

Nu ska jag återgå till min veckoplanering så att jag sedan kan göra en inköpslista.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar