fredag 29 oktober 2010

En inte allt för vanlig dag på LedR

Två dagars ledighet tycker jag känns helt meningslösa om man ändå måste stanna kvar på regementet. Fast det var jättskönt att kunna sova hela gårdagen. Jag tyckte att vi kunde få åka hem direkt när vi var klara med uppgifterna som vi fick idag. (Vilket var samtal med Kaptenen, lite grann som ett utvecklingssamtal, och ett samtal ang. träning med Fänriken). Vi skulle också göra ett löppass. Så jag gick upp 5.00 imorse för att springa, för att sedan bli klar fortare och kunna åka hem eftersom tågförbindelsen inte är allt för bra. Det var jätteskönt att springa så pass tidigt! Även om löpning aldrig är kul, eller speciellt skönt. Men till slut kunde jag också komma hem tidigare.
När vi hade haft samtalen passade jag också på att lämna tillbaka en bok om grupppsykologi som jag lånade av ett befäl under andra veckan efter att vi ryckt in. (En bok som jag egentligen skulle ha lämnat in veckan därpå.. men han sa också att han inte behövde boken så jag kunde ha den hur länge jag ville).
Han frågade om jag tyckte om boken och radade upp 6-7 andra böcker i samma stil. Han frågade om jag var intresserad av att bli lärare och skickade med ett par böcker om att lära ut inom försvarsmakten. Så jag gick för att lämna tillbaka en bok, och kom ut med en bunt andra. Jag har börjat fundera lite grann på att fortsätta utbilda mig efter det här.. Men jag ska i alla fall läsa de här böckerna så får vi se vart vi hamnar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar