torsdag 28 oktober 2010

Nattpass

Och så var det dags för vakttjänst, nattpasset den här gången. Vi gick på patrull på området för ett par timmar sedan, för att kolla så att allting var ok. Nästa pass börjar inte förrän om tre timmar, som då håller på i fyra timmar. Så ska försöka på att få mig lite sömn innan dess. Jag har nyss ätit middag och känner mig allmänt uttråkad. Två av oss sitter i larmcentralen, två är på patrull och en ligger och sover. Så kvar återstår jag, själv. Framför tv.n där de inte går ett skit på. Jag har också fått i uppdrag att "passa upp" på dem i LC:n, så det blir lite springande då och då.
Men oj så mycket ätbart vi har här! Vi har matlådor, massa Loka burkar, kakor, frukt, flingor, drycker, yoghurt, jaa, det mesta. Och är det någonting man saknar här i lumpen så är det kylskåpsätandet! Så det försöker jag hålla mig borta ifrån så mycket som möjligt, men när Thunrot kom med fyra paker kakor så blev det plötsligt svårare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar