lördag 25 augusti 2012

Fjällvandring

Fjällvandringen blev inte alls så jobbig som jag hade förväntat mig. Då det var som jobbigast, det var egentligen de första timmarna när vi började gå. Sen vande jag mig vid att packningen skavde och tyngde ner axlarna. Fötterna klarade sig väldigt bra, och benen. Vilket jag är väldigt lättad över. Jag förväntade mig att jag skulle vara död idag och sova bort hela dagen. Men jag vaknade tidigt och är full av energi. Fast lite mossig i huvudet är jag nog ändå, men det kan nog lite frukost råda bot på.

Det var väldigt vackert i fjällen i alla fall. Det var en lagom blandning av vädret. Vi fick börja med regn men vi fick även solsken och det där perfekta vandrings-vädret, mulet utan regn! Utan att skriva en hel novell om veckan (vilket jag egentligen skulle kunna göra) så nöjer jag mig med detta och säger att det var underbart vackert, det var härligt rofyllt och när det blev lite jobbigt så räckte det långt med att lyfta på huvudet och se hur vackert det egentligen var. Jag kan nog sträcka mig till att det var magiskt på vissa platser. Det var så härligt med bäckar som man kunde dricka direkt ur och jag fick uppleva snö som låg på backen för första gången i augusti. Och jag ska aldrig mer använda mig av uttrycket "som att sväva på moln", för att vara inne i ett moln kan jag tala om är allt annat än härligt och fluffigt. Det är mest rått, kallt och regnigt.
Jag fick låna en väder-tät kamera av Linnéa, så här kommer bilder!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar