fredag 17 augusti 2012

Ett riktigt oväder

Självklart ska jag ta mig ut på den regnigaste timmen under hela dagen. Det börjar bra, fint väder med sol, men när jag bestämmer mig för att gå ner på stan så börjar det ösa ner. Och det öser verkligen! Men jag tänker att lite regn har väl aldrig skadat, så slår upp paraplyet och går. Men det vräker på ännu mer och börjar hagla! Stora stenar faller ner. Men jag tycker att jag vill bli klar med mina måsten-inköp, så springer mellan affärer för att sedan kunna komma hem och ha resten av helgen fri.
När jag kom in till Paus-huset i stan, det var verkligen en syn! Folk stod i flock vid entrén och regnet faller ner, genom taket. Ganska häftigt att se, men där fick man inte handla pga takras, strax därefter kom brandbilar och jag gick hem.
När jag väl kommit hem, genomblöt trots mitt paraply, så börjar solen komma fram och regnet avtar. Sen har det inte regnat mer på resten av dagen. Suck. Nu är jag mest trött, hungrig och irriterad, riktigt varför vet jag inte, tror det beror på hungern. Så nu skiter jag i om jag behöver plåster och rese-schampo till fjällvandringen, för nu tänker jag göra pizza och äta glass framför teven ikväll. Jag får göra ett nytt försök på stan imorgon. Hade velat ha en bild på ovädret, det var ganska häftigt att se torget så livfullt av allt regn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar